سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانشی را از کسی پنهان بدارد یا برآن به عنوان پاداش مزد گیرد، هرگز آن دانش به وی سودی نرساند . [امام سجّاد علیه السلام]
فضیلت ها و خواص سوره های قرآن

 sorehha.parsiblogپاسخ شیعه :

در این قسمت هرجند وقت یک بار می خاهیم بعضی از اتهاماتی را که به شیعیان می زنند را با آیات و روایات و دلایل منطقی پاسخ دهیم.

1- شیعان بر روی مدفن ائمه و صالحان و عالمان گنبد و بار گاه می سازید این کار همانند کاری است که بت پرستان انجام می دادند واین کار شرک است؟

2-توسل به اولیای خدا برای برآورده کردن حاجات و... شرک است ؟

3-بوسیدن ضریح ائمه شرک محسوب می شود ؟

 

پاسخ : تنها ما شیعیان نیستیم که بر روی قبور بزرگانمان مقبره می سازیم بلکه تمام مسلمانان وحتی دیگر ادیان این کار را انجام می دهند :

قبر تعدادی از پیامبران مانند قبر حضرت ابراهیم (ع) که در اردن و بین شهر های بیت المقدس و عمان قرار گرفته و بنایی بزرگ دارد، قبر

ابو حنیفه در بغداد، ابئ هریره در بغداد ،قبر عبدل قادر در بغداد و مهمتر از همه قبر پیامبر اکرم (ص) نیز دارای گنبد و بار گاه است !

این کار نه تنها شرک نیست بلکه مستحب است چرا که خداوند در سوره حج آیه 32 می فرماید : (( .. وهرکس که شعائر خدا را بزرگ دارد در حقیقت آن (حاکی) از پاکی دل هاست ))

در ضمن در زمان پیامبر (ص) حجر اسماعیل که مدفن حضرت اسماعیل (ع) ومادر گرامیشان حضرت هاجر است شرک محسوب نشد بلکه از این امر نیز استقبال نمود

2-توسل به اولیای خدا برای برآورده کردن حاجات و... شرک است ؟

بگزارید یک سخن از محمد بن عبد الوهاب را بازگو کنیم آن را به خاطر بسپارسد که بعد به دردمان خواهد خورد وی در خلاصة الکلام ص230 میگوید (( این عصای من از محمد { العیاذ بالله} بهتر و سود مندتر است چرا که من برای کشتن مار و امثال آن استفاده می کنم در حالی که محمد مرده است وسودی از او بر نمی آید)) و در جایی دیگر می گوید ((به صالحان از دنیا رفته متئسل شدن دست به دامان معدوم شدن است واین کار از نظر عقلیناپسند و زشت است))

خوب حالا ببینیم خداوند در قرآن چه می فرماید :

سوره ق آیه 22((و {ولی} ما پرده را{ از جلو چشمانت } برداشتیم ودیده ات امروز تیز تر است ))

سوره بقره آیه154 (( کسانی که در راه خدا کشته شده اند را مرده نخوانید ؛بلکه زنده اند ،ولی شما نمیدانید))

سوره آل عمران آیه 169(( هرگز کسانی را که در راه خدا کشته شده اند ، مرده مپندارید، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان روزی داده می شوند ))

ونیز داستان معروفی که پیامبر (ص) در جنگ بدر به یارانش فرمود : (( شما از آنان { کشته شدگان لشکر کفر} شنواتر نیستسد))

حالا ببینید اگر شما بهکسی بگویید یک لیوان آب به من بده ویا مرسضم مرا به فلاجا برسان آیا این کار شرک است ؟ مقایسه کنید آیا سخن خدا و پیامبر را بپذیریم یا سخن محمد بن عبد الوهاب را ؟

3-بوسیدن ضریح ائمه شرک محسوب می شود ؟

پاسخ : با عرض پوزش از برادران اهل سنت ، شافعی و... باید بگوییم که در مراسم حج هزاران نفر از مسلمانان اعم از شیعه و غیر شیعه تلاش می کنند تا ضریح حضرت رسول (ص) را ببوسند اما با برخورد تند ماموران به اصطلاح (( امر به معروف و نهی از منکر )) مواجه می شوند که (( ای مشرک! ای سگ ! ای خوک و ...)) حالا این مطلب به کنار آیا کسی بچه اش را نمی بوسد ؟ آیا کسی قرآن را نمی بوسد ؟

مسلاما مراد از این عمل به خاطر پاره ای گوشت و استخوان ویا تکه ای چرم نیست بلکه از سر حب و علاقه شدید ویا قداست آن شیء است لذا بوسیدن ضریح و در از حرم ائمه به خاطر حب ودوستی و مقدس بودن آن است نه به خاطر آهن ، طلا و... اگر غیر از این بود ما باید در و دیوار کوچه و خیابان را هم می بوسیدیم !



افشین ::: شنبه 86/12/11::: ساعت 12:31 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 1
کل بازدید :55378

>> درباره خودم <<

>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
فضیلت ها و خواص سوره های قرآن

>>لینک دوستان<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<